NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SOURCE DEDICATED SERVER (SRCDS) » SRCDS NA LINUXIE

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

SRCDS na Linuxie

  
admin
23.03.2012 22:16:02
poziom 4



Grupa: Administrator 

Nick: admin

Posty: 221 #901805
Od: 2011-7-1


Ilość edycji wpisu: 4
Poradnik jak zainstalować SRCDS na Linuxie

1.Pobieramy program Putty.exe z tąd >

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


-Instalujemy go i uruchomiamy
2.Logujemy się do root
-Przy wpisaniu hasła ono będzie niewidzialne dla bezpieczeństwa
3.Instalacja
3.1.Tworzymy katalog gdzie ma być serwer
    admin pisze:

    mkdir srcds_l

3.2.Przechodzimy do utworzonego katalogu
    admin pisze:

    cd srcds_l

3.3.Pobieramy plik

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


    admin pisze:

    wget http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin

3.4.Zmieniamy prawa do pliku
    admin pisze:

    chmod +x hldsupdatetool.bin

3.5.Uruchamiamy plik
    admin pisze:

    ./hldsupdatetool.bin

-jak się pojawi pytanie wpisujemy słowo yes
3.6.Uruchamiamy steam
    admin pisze:

    ./steam

-W tym momencie steam się zaktualizuje do nowej wersji, potem musimy go odpalić jeszcze raz ale z nowymi parametrami:
    admin pisze:

    ./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir css-serwer .

-Dzięki temu nasz serwer się ściągnie do folderu css-serwer możemy go inaczej nazwać według uznania - trochę to potrwa w zależności do łącza
4.Teraz możemy utworzyć server.cfg
-Przechodzimy do srcds_l/css-serwer/css/cfg/
    admin pisze:

    cd srcds_l/css-serwer/css/cfg

-Tworzymy server.cfg wpisujemy komendę
    admin pisze:

    nano

-jeśli nie masz tej komendy to wpisujesz
    admin pisze:

    apt-get install nano

-i teraz znowu wpisujesz nano i wklejasz
    admin pisze:

    źródło hlds.pl


    // Nazwa Serwera
    hostname "srcds.iq24.pl - Serwer Testowy"
    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    sv_lan 1 //ustaw na 1 jesli to jest serwer wylacznie na lan
    sv_visiblemaxplayers -1 // liczba widocznych slotow na serwerze, jesli -1 to jest automatycznie obliczana (standard)
    // ale wtedy trzeba recznie w konsoli napisc adres serwera aby sie podlaczyc (jesli serwer pelny)
    // ustawiasz np te wartosc na 20 a masz maxplayers 22 i w rzeczywistosci masz 2 wolne sloty na serwerze
    mapcyclefile "mapcycle.txt" // plik zawiera liste map wg ktorych bedzie sie grac po zakonczeniu rozgrywki
    motdfile "motd.html" // nazwa pliku do wyswietlenia jak sie wchodzi na serwer, to czego ludzie nie czytaja
    servercfgfile "server.cfg" // plik z glownymi ustawieniami na serwerze, odpalany przy pierwszym starcie

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    // Ustawienia Fizyki gry
    mp_allowspectators 1 // pozwalaj na obserwatorow (osoby kompletnie nie grajace), 1 - tak (standard), 0 - nie,
    mp_autokick 1 // automatyczne kickowanie za zabijanie swoich albo dlugie nie ruszanie sie z miejsca
    mp_chattime 10 // po ilu sekundach po osiagnieciu timelimitu zmienia sie mapa
    mp_flashlight 1 // 1 - mozna uzywac latarki (standard), 0 - latarka zablokowana
    mp_footsteps 1 // 1 - slychac kroki graczy podczas biegu (standard), 0 - wylaczone (quake 1 mode), dobre do cwiczenia refleksu
    mp_friendlyfire 1 // 0 - jak strzelasz do swoich to ich nie ranisz, 1 - ranisz swoich (standard)
    mp_timelimit 25 // limit czasu grania na mapie (po nim nastepuje zmiana mapy), w minutach, ustaw na 0 na brak limitu czasu,
    mp_tkpunish 1 // karanie smiercia na poczatku nastepnej rundy za zabicie swojego, 0 - nie (domyslnie), 1 - tak

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    // Ustawienia Serwera
    sv_allowdownload 1 // pozwalaj na download, 1 - tak (standard), 0 - nie
    sv_allowupload 1 // pozwalaj na upload (np loga), 1 - tak (standard), 0 - nie
    sv_alltalk 0 // 0 - (domyslnie) voice mozna uzywac tylko jesli zywy i tylko do tp, 1 - kazdy moze gadac z kazdym (na poczatek i koniec meczu)
    sv_cheats 0 // 0 (standard) nie pozwala na komendy give weapon, god, noclip i takie tam, 1 - dla deweloperow map albo serwero for fun
    sv_consistency 1 // 0 - nie pozwol graczom na uzywanie wlasnych modeli postaci i broni (standard) , 0 - pozwalaj (bo czituja)
    sv_gravity 800 // grawitacja, domyslnie 800, im wiecej tym trudniej skakac (przy pewnych wartosciach zejscie z malego schodka jest smiertelne a granaty padaja pod nogami)
    // 0 wylacza grawitacje - jak podskoczysz to juz nie upadniesz
    // wartosc 100, 200, 400 sanajczesciej spotykane na serwerach niekonwecjonalnych
    sv_maxspeed 320 // maksymalna predkosc biegu gracza , standard (320)
    sv_pausable 0 // 0 (standard) nie pozwala graczom pauzowac gry na serwerze, 1 - pozwala, czasem na meczach sie tak ustawia
    sv_region 3 // poniewaz jestesmy w europie ustawiamy 3
    sv_voiceenable 1 // uzywaj opcji voice na serwerze, 1 - tak (domyslnie), 0 - nie
    sv_timeout 300 // czas w sekundach, jesli gracz nie odpowie w tym czasie uznawany jest za odlaczony od serwera (jak komus sie komp zwiesi/padnie na chwile lacze)
    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    // rcon i hasla
    sv_pausable 0 // czy mozna pauzowac gre klawiszem pause, 1 - tak, 0 - nie
    sv_password "" // wymagane haslo aby sie podlaczyc do serwera,
    //ustawnaie najczesciej na serwery klanowe albo podczas meczu

    //rcon_password "zupa" // haslo na rcon, nie zalecane aby tu umeszczac, lepiej jesli dasz w parametrach odpalania serwera
    // jesli ustawisz "" to rcon nie bedzie dzialal
    // np +rcon_password "zupa"

    sv_rcon_banpenalty 60 //czas bana za probe uzycia zlego rcon'a za wielokrotne proby (banuje na ip), 0 to na zawsze
    sv_rcon_minfailures 5 // limit zlych komend rcon aby dostac ban'a
    sv_rcon_minfailuretime 30 // czas w jakim sa sprawdzane proby rcon,
    // jak ktos zle wpisze rcon_password (albo nie poda) i wykona zbyt wiele komend rcon to dostanie bana
    // wtedy pomaga jedynie restart serwera

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    // Ustawienia rund
    mp_fraglimit 0 // limit fragów, zabić , jak ktoś osiągnie daną wartość to zmieni sie mapa na następną w apcyklu, 0 - wyłącza
    mp_playerid 0 // kontroluje jakie informacje gracz widi w statusbarze, 0 - wszskich graczy, 1 - tylko teammate, 2 - nikogo
    mp_spawnprotectiontime 3 //ochrona przed zabiciem po respawnie w sekundach, jak w tzm cyasie ktos yabije tp ten dostaje kicka

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    // Ustawienia Logowania
    log on // on - aktywuje logowanie (standard), off - deaktywuje
    sv_log_onefile 0 // 1 - loguje wszstko do jednego wielkiego pliku przez czas dzialania serwera, 0 - kazda mapa osobno ma pliki z logami
    sv_logbans 1 // loguj dawanie banow, 1 - tak (standard), 0 - nie
    sv_logecho 1 // 1 - wlacza logowanie komendy echo, 0 - wylacza, np jak masz w server.cfg echo SERVER CFG LOADED to bedziesz mial to logowane
    sv_logfile 1 // logowanie wydarzen multiplayer (koniec rundy itp), 1 - tak (standard), 0 - nie

    ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    // Rate Serwera
    sv_minrate 3500 // minimalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna, domyslnie 0 ,
    // ustawanie wartosci powyzej 6000 zlaguje serwer i graczy
    // zaleca sie krzymanie wartosci 0 ze wzgledu na serwery HLTV - po prostu mozna zaoszczedzic kase za lacze
    sv_maxrate 9999 // maksymalna wartosc jaka serwer moze wyslac do kazdego klienta z osobna,
    // ustawianie wartosci ponizej 4000 zlaguje graczy i serwer
    // na lan 20000
    // na serwer internetowy - zalzy do lacza, sprobuj z 9999 jesli masz lagi, ewentualnie sukcesywnie mzniejszaj o 500
    sv_instancebaselines 1
    sv_forcepreload 1 // 1 - forsuj ladowanie plikow, 0 - wylacz (domyslnie)
    sv_maxupdaterate 30 // maksymalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate,
    //jesli ma wiecej to bedzie mial tracone pakiety
    sv_minupdaterate 10 // minimalna wartosc jaka klient moze miec cl_updaterate,
    //jesli ma wiecej to zwieksza ruch sieciowy i moze tracic pakiety, wartosc 10 to minimum
    sv_maxunlag 1 // mksymalny czas w sekundach kompensacji lagow

-Zapisujemy klikając Cltrl+x
-Klikamy na y
-I nazywamy go server.cfg - możesz sobie nazwę i hasło zmienić
4.2.Odpalamy serwer komendą
    admin pisze:

    ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 -autoupdate

-Serwer niby nam działa ale jak wyjdziesz z programu to serwer zdechnie
-Napiszemy mały skrypt który zapobiegnie temu zdarzeniu
4.3.Przechodzimy do srcds_l/css-serwer/css
    admin pisze:

    cd srcds_l/css-serwer/css

-Wpisujemy nano i wklejamy
    admin pisze:

    #!/bin/sh
    export LD_LIBRARY_PATH=".:$LD_LIBRARY_PATH"
    echo "Start css-serwer"
    sleep 1
    screen -A -m -d -S css-server ./srcds_run -console -game cstrike +map de_dust +maxplayers 16 -autoupdate

-Zapisujemy klikając Cltrl+x
-Klikamy na y
-I nazywamy go start.sh
-Teraz zmieniamy prawa do pliku aby można było go uruchomić:
    admin pisze:

    chmod +x start.sh

4.4.Odpalamy skrypt - uruchomi się serwer w tle
    admin pisze:

    ./start.sh

4.5.Podłączamy się aby zobaczyć co się dzieje
    admin pisze:

    screen -x css-server

_________________
  
sebal325258
04.05.2013 12:33:31
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 52 #1418132
Od: 2013-1-15
Pomozesz z tym GG:46459385
  
admin
04.05.2013 22:57:55
poziom 4



Grupa: Administrator 

Nick: admin

Posty: 221 #1419036
Od: 2011-7-1
Aktualnie nie mam ggoczko Napisz tutaj z czym masz problem wesoły
_________________
  
sebal325258
04.05.2013 23:06:06
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 52 #1419057
Od: 2013-1-15
z wszystkim nwm jak sie poslugiwac putty wyskakuje mi okoienko i co dalej.
  
sebal325258
04.05.2013 23:08:34
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 52 #1419059
Od: 2013-1-15
a da sie cos zrobic zeby serwer na windwows nie zdech po wylaczeniu consoli
  
sebal325258
05.05.2013 16:17:08
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 52 #1419477
Od: 2013-1-15
Pomożesz z tym.
  
admin
05.05.2013 18:45:38
poziom 4



Grupa: Administrator 

Nick: admin

Posty: 221 #1419609
Od: 2011-7-1
Żeby serwer nie zdechł po wyłączenia konsoli trzeba chyba ale podkreślam chyba trzeba jakiś skrypt albo coś w tym rodzaju. A posługiwanie Putty to sobie znajdź w

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

.
_________________
  
sebal325258
05.05.2013 19:34:09
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 52 #1419634
Od: 2013-1-15
Ok, już coś wiem a w session/Host Name co tam mam wpisać.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SOURCE DEDICATED SERVER (SRCDS) » SRCDS NA LINUXIE

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!


TestHub.pl - opinie, testy, oceny


BANMAX | VDNS | XX | GTW | MOJE LISTY | ABC24 | IQ24 | GO24 | Internet

pozycjonowanie